• Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Team
    • Groepen
  • Boeiend Onderwijs
    • Taal met LIST
    • Vreedzame School
    • Wereldoriëntatie
    • Cultuur
  • Samen
    • Ouders
    • MR/OR/ID-commisie
    • Bibliotheek op school
    • Kinderopvang
    • … nog meer partners
    • Samenwerkingsschool
    • Trinamiek
  • Wat wil je weten?
    • Kennismaken & Aanmelden
    • Veelgestelde vragen
    • Nieuws
    • Ervaringen
    • Downloads
  • Werken bij
    • Vacatures
    • Opleidingsschool
  • Contact

De Regenboog Everdingen

Header Rechts

  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Team
    • Groepen
  • Boeiend Onderwijs
    • Taal met LIST
    • Vreedzame School
    • Wereldoriëntatie
    • Cultuur
  • Samen
    • Ouders
    • MR/OR/ID-commisie
    • Bibliotheek op school
    • Kinderopvang
    • … nog meer partners
    • Samenwerkingsschool
    • Trinamiek
  • Wat wil je weten?
    • Kennismaken & Aanmelden
    • Veelgestelde vragen
    • Nieuws
    • Ervaringen
    • Downloads
  • Werken bij
    • Vacatures
    • Opleidingsschool
  • Contact

Organisatie

20 juni 2024

Mobieltjes, smartwatches en degelijke zijn alleen welkom bij ons op school als ze tijdens de les educatief worden gebruikt of medisch noodzakelijk zijn. Verder zijn ze niet toegestaan.

Mobieltjes kunnen leerlingen onder schooltijd in hun eigen tas bewaren of in de la bij de leerkracht.

29 juni 2023

Onze school werkt zeker met een schoolplan. In dit plan staat beschreven vanuit welke missie, visie en ambities het onderwijs op onze school vormgegeven wordt. Ons schoolplan vormt daarmee het uitgangspunt voor ons handelen en geeft aan hoe wij binnen stichting Trinamiek en onze school stelselmatig werken aan de kwaliteit van ons onderwijs om het verschil te maken voor onze kinderen. In ons schoolplan staat hoe we onze onderwijskwaliteit vormgeven door een beschrijving van ons onderwijskundig beleid, personeelsbeleid en de wijze waarop we kwaliteitszorg vormgeven. Het schoolplan kunt u opvragen bij de schoolleiding.

29 juni 2023

Onze school legt in het leerlingvolgsysteem gegevens over de schoolresultaten van de leerlingen vast. Die gegevens zijn belangrijk om het onderwijs van onze school te verbeteren en voor onze gesprekken met bijvoorbeeld de Inspectie van het Onderwijs. Sommige van deze gegevens zijn ook belangrijk voor wetenschappelijk onderzoek. Vooral de resultaten van taal- en rekentoetsen zijn hiervoor belangrijk.  Het CBS vraagt deze resultaten op om te analyseren wat de ontwikkeling van onze leerlingen als groep en hoe de school het doet. Dit is belangrijk, omdat dit ons helpt om het onderwijs op onze school beter te maken, maar ook het onderwijs in heel Nederland helpt verbeteren. 

Elk jaar ontvangt onze stichting in oktober hiervan een rapportage vanuit het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO), waarin deze gegevens worden meegenomen. Deze rapportage gaat over de leerlingen gedurende de tijd op de basisschool en in het vervolgonderwijs. Dit schoolrapport is altijd alleen toegankelijk voor (het bestuur van) de school waar dit rapport over gaat. 

Scholen mogen gegevens indien ouders geen bezwaar hebben aangetekend, over taal en rekenen aan het CBS sturen. Dat komt omdat deze gegevens niet beschouwd worden als ‘bijzondere’ persoonsgegevens (bijvoorbeeld over gezondheid van leerlingen) en omdat scholen volgens de onderwijswetgeving de plicht hebben hun onderwijs te verbeteren.

Wanneer u bezwaar heeft tegen het gebruik van de gegevens van uw eigen kind, dan kunt u ons dit laten weten. De school zorgt er dan voor dat de gegevens van uw kind niet aan het CBS gestuurd worden. 

29 juni 2023

De Regenboog telt ongeveer 60 leerlingen, verdeeld over 4 combinatiegroepen. Groep 1/2, groep 3/4, groep 5/6 en groep 7/8.

De leerlingen krijgen de gehele week les in hun eigen combinatiegroep. Met uitzondering van groep 5/6 en 7/8. Zij zitten meerdere middagen per week bij elkaar voor creatieve lessen en bewegingsonderwijs. De invulling van het onderwijs per combinatiegroep is terug te vinden bij Groepen

Voor iedere combinatiegroep staan leerkrachten. Wie dit zijn, is terug te lezen bij Team voorstellen

Mocht een leerkracht ziek of afwezig zijn, dan wordt vervanging gezocht. Om de vervanging te regelen, zijn we een samenwerking aangegaan met Transvita. Dankzij deze samenwerking kunnen we meer vervangingen realiseren. Helaas kunnen ze ons, zeker in tijden waarin sprake is van veel verzuim, niet altijd voorzien van een vervanger en moet de school op zoek naar alternatieven. We doen altijd ons uiterste best om een goede oplossing te vinden voor de kinderen en onze medewerkers.

29 juni 2023

Bij wet is het zo geregeld dat in elke openbare basisschool vormingsonderwijs (GVO)
wordt gegeven als ouders daarom vragen.
Vormingsonderwijs laat zien wat geloof of levensovertuiging voor mensen kan betekenen.
Onze school ziet dat als inspirerend en verrijkend, omdat kinderen zo een eigen kijk op het
leven kunnen ontwikkelen. De lessen gaan uit van respect voor mensen die anders in het
leven staan.

De wekelijkse lessen worden verzorgd door een bevoegde vakleerkracht van
protestants vormingsonderwijs.

Wij roosteren de lessen zo in dat uw kind geen kernvakken mist, zoals rekenen en taal. Er
zijn voor u geen kosten aan verbonden. De rijksoverheid betaalt deze lessen.

Elk jaar vragen wij ouders of kinderen deelnemen aan de godsdienstlessen of lessen levensbeschouwing.

Ga voor meer informatie naar de website: www.vormingsonderwijs.nl

9 maart 2023

Alle leerlingen krijgen 2 keer per jaar een rapport mee naar huis, waarin wij de ontwikkeling van de kinderen vastleggen. Bij het uitbrengen van het rapport worden rapportgesprekken gevoerd met ouders (en kinderen).

Bij rapporteren maken wij onderscheid tussen interne en externe rapportage.

Interne rapportage:

De groepsleerkracht houdt de vorderingen van de leerlingen bij in de (digitale) groepsmap en het digitale leerlingvolgsysteem. In ons geval Parnassys.

De (digitale) groepsmap gaat met de groep mee naar het volgende leerjaar.

Externe rapportage:

  • Naar de ouders d.m.v.:(digitale) rapporten, verslagen van gemaakte afspraken tijdens gesprekken, schrijven over extra ondersteuning.
  • Voortgezet onderwijs: met standaardformulieren via een digitaal systeem (OSO/LDOS) voor V.O.
  • Speciaal onderwijs: met digitale formulieren van het samenwerkingsverband Profi Pendi en de betreffende school en een digitaal onderwijskundig rapport aangevuld met relevante formulieren van onderzoeken en observaties.
  • Andere scholen: met een digitaal onderwijskundig rapport
  • Pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Ga naar Volgende pagina »

Contact

De Regenboog
Graaf Florisstraat 6, 4121 EL Everdingen
0347-351252
directie@deregenboogeverdingen.nl

 

© Copyright 2021 - 2025 De Regenboog Everdingen · All rights reserved