• Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Team
    • Groepen
  • Boeiend Onderwijs
    • Taal met LIST
    • Vreedzame School
    • Wereldoriëntatie
    • Cultuur
  • Samen
    • Ouders
    • MR/OR/ID-commisie
    • Bibliotheek op school
    • Kinderopvang
    • … nog meer partners
    • Samenwerkingsschool
    • Trinamiek
  • Wat wil je weten?
    • Kennismaken & Aanmelden
    • Veelgestelde vragen
    • Nieuws
    • Ervaringen
    • Downloads
  • Werken bij
    • Vacatures
    • Opleidingsschool
  • Contact

De Regenboog Everdingen

Header Rechts

  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Team
    • Groepen
  • Boeiend Onderwijs
    • Taal met LIST
    • Vreedzame School
    • Wereldoriëntatie
    • Cultuur
  • Samen
    • Ouders
    • MR/OR/ID-commisie
    • Bibliotheek op school
    • Kinderopvang
    • … nog meer partners
    • Samenwerkingsschool
    • Trinamiek
  • Wat wil je weten?
    • Kennismaken & Aanmelden
    • Veelgestelde vragen
    • Nieuws
    • Ervaringen
    • Downloads
  • Werken bij
    • Vacatures
    • Opleidingsschool
  • Contact

Beleid

29 september 2021

Basisschool “De Regenboog” is op 1 augustus 1994 ontstaan uit een fusie van de interconfessionele basisschool “De Driesprong” en de openbare basisschool “De Graaf Florisschool”. Onze school is een “brede samenwerkingsschool”. Dit houdt in dat direct betrokkenen bij de school de uitdaging aangaan om vanuit ieders eigen levensovertuiging vorm te geven aan een schoolgemeenschap, waarin kinderen en volwassenen van verschillende identiteiten zich thuis kunnen voelen.

De Regenboog is een samenwerkingsschool. In een klein dorp als Everdingen leven de mensen veel met en naast elkaar. Mensen hebben oog en zorg voor elkaar, iets wat in onze school doorwerkt.

Verschillende grondslagen zijn vertegenwoordigd in de school. Dit zie je terug in de verschillende vieringen die wij samen beleven. Bij deze vieringen is er oog voor elkaar en voor de omgeving. Tijdens kerst een collecte voor het goede doel en met Palmpasen een palmpasenstok voor iemand die dit goed kan gebruiken. Naast het christelijk geloof is in de levensbeschouwelijke lessen ook aandacht voor andere geloven, bijvoorbeeld de islam.

Oog voor elkaar hebben we in de wekelijkse godsdienst en levensbeschouwelijke lessen. Leerlingen uit verschillende groepen sluiten aan bij een godsdienstles of levensbeschouwelijke les. Deze sluit aan bij de eigen leefomgeving. Ook zijn er meerdere keren per jaar gezamenlijke ‘godsdienst/levensbeschouwelijke-lessen’, waarin oog is voor verschillen en overeenkomsten tussen kinderen en leerkrachten. Aan de hand van verschillende verhalen wordt zo de eigen identiteit en die van de ander verkend.

De identiteitscommissie denkt mee over een goede balans van de verschillende grondslagen in de school.

29 september 2021

Op de website van onze stichting Trinamiek kun je verschillende regelingen vinden. Onder andere de afspraken rondom het gebruik van digitaal beeldmateriaal, regels rondom de schorsing van een leerling en de klachtenregeling.

Via deze link kunt u deze pagina snel bereiken.

29 september 2021

Scholen registreren in het leerlingvolgsysteem (Parnassys) gegevens over de kinderen. Deze registratie is van belang om de vorderingen en ontwikkeling van het kind op cognitief en sociaal-emotioneel gebied te volgen en waar nodig bij te sturen. Parnassys is een belangrijk instrument om de kerntaak van de school te kunnen uitvoeren. De registratie kan ook privacygevoelige informatie bevatten die soms betrekking heeft op het privéleven van de kinderen en het gezin. Deze registratiegegevens vallen onder de bescherming van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als ouder heeft u het recht om op verzoek inzage te krijgen in deze gegevens.

De school is wettelijk verplicht bij vertrek van een leerling naar een nieuwe school een onderwijskundig rapport op te stellen en dit op te sturen naar de nieuwe school. De ouders ontvangen hiervan een afschrift (art. 42 Wet op het Primair Onderwijs). Alle registratiegegevens zijn beveiligd tegen inzage door onbevoegden. Er is een geheimhoudingsplicht voor het bestuur, de directie en leerkrachten.

29 september 2021

Er zijn een aantal “luizenouders” per groep die de haren van alle kinderen controleren op neten en hoofdluis. Dit gebeurt ongeveer 5 à 6 keer per jaar in de week na een schoolvakantie. Één ouder coördineert de controles. Worden er bij uw kind of in de klas van jouw kind luizen aangetroffen, dan krijgt u hierover bericht. Er zullen dan opnieuw controles volgen. Wanneer u zelf iets aantreft, meld dit a.u.b. bij de leerkracht van de klas. Blijf ook altijd zelf regelmatig de haren van uw kind controleren. Hiermee kunnen we een hoofdluizenplaag voorkomen. Mocht u vragen hebben dan kunt u op deze website meer informatie vinden: landelijksteunpunthoofdluis.nl.

TIP: Zorg ervoor dat uw kind bij de controles zo min mogelijk (liever geen) speldjes, gel en staartjes in het haar heeft. Dit maakt het controleren een stuk makkelijker en sneller.

29 september 2021

Binnen de school zijn meerdere chromebooks aanwezig die de leerlingen van alle groepen kunnen gebruiken. Leerkrachten geven les met behulp van een digitaal schoolbord (digibord). Door dit schoolbord (een grote touchscreen computer) is het mogelijk om interactieve lessen vorm te geven.

29 september 2021

Basisschool “De Regenboog” is op 1 augustus 1994 ontstaan uit een fusie van de interconfessionele basisschool “De Driesprong” en de openbare basisschool “De Graaf Florisschool”. Onze school is een “brede samenwerkingsschool”. Dit houdt in dat direct betrokkenen bij de school de uitdaging aangaan om vanuit ieders eigen levensovertuiging vorm te geven aan een schoolgemeenschap, waarin kinderen en volwassenen van verschillende identiteiten zich thuis kunnen voelen.

De Regenboog is een samenwerkingsschool. Verschillende grondslagen zijn vertegenwoordigd in de school. Dit zie je terug in de verschillende vieringen die wij samen beleven. Bij deze vieringen is er oog voor elkaar en voor de omgeving. Tijdens kerst een collecte voor het goede doel en met Palmpasen een palmpasenstok voor iemand die dit goed kan gebruiken. Naast het christelijk geloof is in de levensbeschouwelijke lessen ook aandacht voor andere geloven, bijvoorbeeld de islam.

Oog voor elkaar hebben we in de wekelijkse godsdienst en levensbeschouwelijke lessen. Leerlingen uit verschillende groepen sluiten aan bij een godsdienstles of levensbeschouwelijke les. Deze sluit aan bij de eigen leefomgeving. Ook zijn er meerdere keren per jaar gezamenlijke ‘godsdienst/levensbeschouwelijke-lessen’, waarin oog is voor verschillen en overeenkomsten tussen kinderen en leerkrachten. Aan de hand van verschillende verhalen wordt zo de eigen identiteit en die van de ander verkend.

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Ga naar Volgende pagina »

Contact

De Regenboog
Graaf Florisstraat 6, 4121 EL Everdingen
0347-351252
[email protected]

© Copyright 2021 - 2025 De Regenboog Everdingen · All rights reserved