Alle leerlingen krijgen 2 keer per jaar een rapport mee naar huis, waarin wij de ontwikkeling van de kinderen vastleggen. Bij het uitbrengen van het rapport worden rapportgesprekken gevoerd met ouders (en kinderen).
Bij rapporteren maken wij onderscheid tussen interne en externe rapportage.
Interne rapportage:
De groepsleerkracht houdt de vorderingen van de leerlingen bij in de (digitale) groepsmap en het digitale leerlingvolgsysteem. In ons geval Parnassys.
De (digitale) groepsmap gaat met de groep mee naar het volgende leerjaar.
Externe rapportage:
- Naar de ouders d.m.v.:(digitale) rapporten, verslagen van gemaakte afspraken tijdens gesprekken, schrijven over extra ondersteuning.
- Voortgezet onderwijs: met standaardformulieren via een digitaal systeem (OSO/LDOS) voor V.O.
- Speciaal onderwijs: met digitale formulieren van het samenwerkingsverband Profi Pendi en de betreffende school en een digitaal onderwijskundig rapport aangevuld met relevante formulieren van onderzoeken en observaties.
- Andere scholen: met een digitaal onderwijskundig rapport