6

 

Klachtenprocedure

Misschien zullen er momenten in het schooljaar zijn, waarin u een probleem heeft met betrekking tot de gang van zaken binnen onze school. Wij hopen dan dat u in zo’n geval altijd bij ons aanklopt. Wij op onze beurt willen u daar graag alle ruimte voor bieden.

De spelregels voor de “gewone” problemen en probleempjes zijn de volgende:

  • - Eerst neemt u contact op met de desbetreffende leerkracht, daarna eventueel met de directie.

  • - Mocht er dan voor uw probleem nog geen oplossing gevonden zijn, dan kunt u altijd aankloppen bij onze contactpersoon juf Carmen.

De contactpersoon kan dan van betekenis zijn. Ook kan deze contactpersoon verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon van de Stichting Trinamiek. De bepalingen van de Wet op het Primair Onderwijs geven aan dat iedere school ten minste één contactpersoon heeft, waar u in eerste instantie uw klachten kunt bespreken, indien eerdere gesprekken met leerkracht en/of directeur niet naar uw tevredenheid zijn verlopen. 

Vertrouwenspersoon

De externe vertrouwenspersoon kan rechtstreeks en na verwijzing door de intern contactpersoon worden benaderd. De vertrouwenspersoon ontvangt de klacht en brengt het probleem in kaart. Daarna zal zij nagaan of hij/ zij door bemiddeling het probleem/geschil kan oplossen.

De externe vertrouwenspersoon voor ouders is mevrouw Rita Wielemaker. Zij is bereikbaar via email op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en telefonisch op 06-1073 6743.


De klachtenregeling van Trinamiek vindt u op de website van Trinamiek.   


Algemene informatie over een klacht over het onderwijs indienen, vindt u op www.oudersonderwijs.nl.